دسته‌بندی نشده, علمی

مزیت های لیزر دایود نسبت به ipl

مزیت-لیزر-دایود-به-ipl

هرروزه به تعداد افرادی که برای لیزر موهای زائد خود اقدام می‌کنند، افزوده می‌شود؛ زیرا همه می‌دانند بهترین راه از بین بردن موهای زائد لیزر است؛ با این حال تنوع دستگاه‌ها باعث سردرگمی اشخاص شده و بیشتر مردم نمی‌دانند از کدام سیستم نتیجه بهتری می‌گیرند. از میان دستگاه‌های مختلف لیزر، دایود و آی پی ال محبوبیت زیادی دارند؛ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت های لیزردایود نسبت به ipl بپردازیم تا در زمان انجام خدمات، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی مزیت های لیزردایود نسبت به ipl

در این بخش از مقاله ابتدا به معرفی هر دستگاه می‌پردازیم و در نهایت نقاط قوت لیزر دایود را نسبت به سیستم ipl ذکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:‌ مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

معرفی لیزر دایود

دایود یکی از جدیدترین سیستم‌های لیزر در جهان است که با تکنولوژی نیمه‌هادی کار می‌کند. این فناوری بر طیف وسیعی از پوست‌ها تاثیر می‌گذارد و برخلاف تکنولوژی‌ اغلب دستگاه‌ها، توانایی از بین بردن موهای تیره و ضخیم را نیز دارد. دستگاه دایود برای حذف موهای زائد از طول موج 800 تا 810 نانومتری استفاده می‌کند؛ روش کار آن نیز به این صورت است که شعاع‌های نوری خود را به پوست می‌فرستد تا موهای زائد از بین بروند.

معرفی-لیزر-دایود

انرژی که دایود به پوست انتقال می‌دهد، حرارت بالایی تولید می‌کند؛ این موضوع باعث می‌شود موهای زائد برای همیشه از بین بروند. از طرفی دیگر، طول موج این سیستم تنها توسط ملانین جذب می‌شوند و هیچ تاثیری بر بخش‌های دیگر پوست ندارند؛ یعنی افراد می‌توانند بدون هیچ عارضه‌ای، موهای بدن خود را از بین ببرند.

خوشبختانه فرقی هم ندارد از لیزر کارکرده دایود استفاده کنید یا یک دستگاه کاملا نو، در هرحال تمام این ویژگی‌ها در میان آن‌ها یکسان است. لیزرهای دایود پالس‌های با فرکانس بالا و جریان کم را ارائه می‌کنند و می‌توان با خیال راحت روی انواع پوست و رنگ مو استفاده شوند.

معرفی لیزر ipl

برای اطلاع از مزیت های لیزردایود نسبت به ipl بهتر است با دستگاه دوم نیز آشنا شوید. ipl در اصل یک دستگاه محبوب برای جوانسازی پوست است؛ اما فناوری به کار رفته در آن برای حذف موهای زائد نیز کاربرد دارد.IPL  نوعی نور درمانی است و نه لیزر درمانی. در این تکنولوژی از طیف گسترده ای از پالس های قوی نور برای تحریک یا درمان مشکلات پوستی استفاده می کند.

معرفی-لیزر-ipl

باید بدانید آی پی ال از طول موج یکسانی برخوردار نیست؛ در نتیجه طیف گسترده‌ای از انرژی‌ها را به پوست می‌فرستد. این عملکرد نامتمرکز، بخش زیادی از انرژی‌ها را هدر می‌دهد و در نتیجه حجم کمی از موها از بین می‌ر‌وند. نکته دیگر اینکه وجود طیف گسترده‌ای از نورها، خطرات بیشتری را برای پوست ایجاد می‌کنند؛

به‌طوری که افراد بعد از استفاده از لیزر ipl، با عوارض زیادی از جمله سوختگی مواجه می‌شوند. از طرفی همه اشخاص امکان استفاده از دستگاه آی پی ال را ندارند؛ زیرا این محصول تنها در حذف موهای بور موثر است.’

لیزر دایود را انتخاب کنیم یا ipl

احتمالا با توضیحاتی که در قسمت‌های پیشین داده‌ایم، متوجه شده‌اید مزیت های لیزردایود نسبت به ipl چیست؛ با این حال در این قسمت به صورت جزئی این نقاط قوت را بررسی می‌کنیم.

مناسب_ترین-دستگاه-لیزر-برای-پوست-ایرانیان

مناسب‌ترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانیان

دایود بهترین دستگاه لیزر برای ایرانیان به شما می‌رود، در حالی که ipl این ویژگی را ندارد. خانم‌های ایرانی، اغلب پوستی تیره دارند و تعداد افراد بور در میان آن‌ها کم است؛ لیزر دایود نیز بیشترین تاثیرگذاری را برپوست‌های تیره دارد. در مقابل آی پی ال برای افراد کاملا بور ساخته شده است؛

به همین دلیل مراجعان ایرانی با این سیستم نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنند. لیزر دایود حتی برای از بردن موی ضخیم و سیاه بدن آقایان ایرانی هم مناسب است.

تعداد جلسات درمانی کمتر

یکی دیگر از مزیت های لیزردایود نسبت به ipl این است که به تعداد جلسات کمتری نیاز دارد. هرچند که تعداد جلسات مورد نیاز افراد با توجه به شرایط بدنی (شامل جنسیت، وضعیت هورمون‌ها، رنگ پوست و مو، ضخامت موها و غیره) آن‌ها تعیین می‌شود؛ با این حال در اغلب موارد مراجعان طی 6 تا 10 جلسه استفاده از دستگاه دایود به طور کامل نتیجه می‌بینند. تکنولوژی به کار رفته در سیستم آی پی ال باعث می‌شود افراد به جلسات درمانی بیشتری نسبت به دایود نیاز داشته باشند؛ زیرا این دستگاه انرژی خود را به صورت متمرکز به پوست انتقال نمی‌دهد؛ همچنین طیف نوری آن بسیار وسیع است.

رفع بخش بیشتری از موهای زائد در جلسات لیزر

رفع-بخش-بیشتری-از-موهای-زائد-در-جلسات-لیزر
رفع-بخش-بیشتری-از-موهای-زائد-در-جلسات-لیزر

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، فناوری دایود به گونه‌ای تنظیم شده که به بخش بزرگی از پوست انرژی بفرستد. حال از آنجایی که شعاع‌های نوری این دستگاه تاثیر شدیدی بر فولیکول‌های بدن دارند، در هربار پالس حجم زیادی از موها نابود می‌شوند. در مقابل، دستگاه آی پی ال عملکرد متمرکزی ندارد و همین موضوع باعث شده از این قابلیت محروم باشد.

عوارض بسیار کم

به صورت کلی لیزر موهای زائد با عوارض کمی مانند تورم همراه است؛ اما بعضی از دستگاه‌ها مانند دایود مشکلات کمتری در پوست ایجاد می‌کنند. علت این موضوع نیز به سیستم خنک کننده بسیار قوی آن برمی‌گردد. متاسفانه دستگاه آی پی ال، از این ویژگی برخوردار نیست؛ به همین دلیل افراد در زمان استفاده از آن دچار عوارض و درد بیشتری می‌شوند.

بهترین لیزر برای استفاده در کلینیک‌های زیبایی کدام است؟

بهترین گزینه پیش روی شما برای خرید دستگاه لیزر جدید، دایود است. با بررسی مزیت های لیزردایود نسبت به ipl متوجه شدید که دستگاه آی پی ال، هیچ صرفه اقتصادی ندارد؛ البته اگر هدف اصلی کلینیک‌ها ارائه خدمات پوستی مانند جوانسازی باشد، موضوع کاملا فرق می‌کند. دایود به طور اختصاصی برای از بین بردن موهای زائد تولید شده و هیچ نقشی در بهبود وضعیت پوست ندارد؛ اما آی پی ال اینطور نیست.

توصیه ما به مراکز زیبایی این است که ابتدا جامعه هدف خود را مشخص کنند؛ سپس دستگاه مورد نظرشان را بخرند. جهت خرید و قیمت دستگاه دست دوم لیزر موهای زائد می توانید اینجا کلیک کنید.

توصیه آخر ما به شما

در این مقاله سعی کردیم مزیت های لیزردایود نسبت به ipl را بررسی کنیم؛ اما قبل از هرچیزی، باید بدانید که این دستگاه‌ها مدل‌های گوناگونی دارند و کیفیت هر نوع آن‌ها نیز متفاوت از دیگری است. با این اوصاف لازم است قبل از هراقدامی به خوبی تحقیق کنید. نکته دیگر اینکه هرفروشگاهی برای تهیه این دستگاه‌ها مناسب نیست؛ زیرا بسیاری از مراکز، محصولاتی نامرغوب و بی‌کیفیت را به مشتریان عرضه می‌کنند. هیچ تفاوتی ندارد قصد خرید لیزر تیتانیوم، دایود، آی پی ال یا حتی خرید دستگاه لیزر دست دوم را داشته باشید؛ در هرحال جایی که از آن خرید می‌کنید باید کاملا معتبر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *